Több mint 30 %-os növekedés: közel 7.300 látogató Ausztriából és a szomszédos országokból / A technológiai börze hídként szolgál Kelet és Nyugat között

Közel 30 %-os növekedés, csaknem 7.300 látogató, 40% a külföldiek aránya: a harmadik alkalommal megrendezésre került INTERVITIS VIENNA jelentősen felülmúlta az előzetes várakozásokat és végérvényesen megvetette lábát a piacon. „Azon nehéz helyzet ellenére, ami 2010-ben a gyenge termés miatt Ausztriában és a szomszédos országokban kialakult, a rendezvény lényegesen magasabb látogató-számot könyvelhet el, mint az előző rendezvényen 2008-ban – ez azt mutatja, hogy a vásár a legfontosabb technológiai börzeként és egyben hídként szolgál Kelet és Nyugat között és a jövőben is igény van rá „ – nyilatkozta büszkén Ulrich Kromer von Baerle a Stuttgarti Vásárközpont ügyvezető igazgatója, aki az Osztrák és Német Bortermelők Szövetségével együtt a kiállítást szervezte.
A 18 különböző országból Bécsbe érkezett látogatóktól az INTERVITIS VIENNA vásár nagyon pozitív visszajelzéseket kapott.  A kiállítók, szám szerint 189-en, 13 ország képviseletében (további 52 cég nevében) túlnyomórészt szintén elégedettek voltak.

Már vasárnap reggel a nyitásakor beigazolódott, hogy a vásár egyfajta híd szerepét tölti be.  A Közép-európai Borfórumon 8 ország szakértői találkoztak – köztük a magyar vidékfejlesztési miniszter, dr. Fazekas Sándor és osztrák kollégája Niki Berlakovich – hogy a 2009-2013 között zajló EU-reformokról tárgyaljanak és a konzekvenciákat levonják.  Hétfőn került megrendezésre az Osztrák Bortermelők Napja, amelynek középpontjában az Európai Borpiac szabályozási törvény állt.

A kiállítás tematikája az alábbiak köré szerveződött: szőlő- és gyümölcstermesztés, műveléstechnika, szüretelés, palackozás és csomagolás, gyümölcs betakarítás, feldolgozás, borkészítés, marketing és forgalmazás. Az előző rendezvényhez képest nem csak a látogatószám növekedett, hanem a vásár nemzetközi jelentősége is megnőtt. A külföldi látogatók száma közel 40 % (10 %-kal több a korábbihoz képest). Mindez a Stuttgarti Vásárközpont és néhány nagy közép-európai cég intenzív marketingmunkájának köszönhető.  Az élen ezúttal Csehország végzett, mögötte csak egy kicsivel maradt le Magyarország, őt követi a sorban Szlovénia, Szlovákia, Németország, Horvátország, Olaszország és Franciaország. A belföldi látogatók legnagyobb része Alsó-Ausztriából, Burgenlandból, Stájerországból és Felső-Ausztriából érkezett. A szaklátogatók aránya 68 % volt.

Ahogy a statisztika is mutatja, Magyarországról nagyon sok látogató érkezett. Az Interpress Kiállítások Kft. a Stuttgarti Vásárképviselet nevében ingyenes, előzetes internetes regisztrációhoz kötött belépőjegyeket küldött közel 500 borbarátnak. A végleges látogatói összesítés a Vásárközpont részéről még folyamatban van, de Seifert Ibolya ügyvezető igazgató elmondta, hogy az eddigi visszajelzések alapján az ország különböző részéről indultak buszos csoportok (Balatonboglárról, Verpelétről) és szép számmal egyéni látogatók is (Budapestről, Villányból, Surdról, Tatáról), hogy a kiállítást megtekintsék, tapasztalatokat cseréljenek és újdonságokat fedezzenek fel.

A kiállítók között is üdvözölhettünk magyarokat: az idén 140 éves DOLIUM Hordógyártó és Faipari Kft-t, az erdészeti és faipari alapanyagok, félkész termékek és készáruk gyártójaként és nagykereskedelmi forgalmazójaként ismert DUNAKER Kft-t, valamint a német anyavállalattal rendelkező FEKORAL INTERNATIONAL Kft-t, akik korrózióálló tartálygyártással foglalkoznak.

A több mint 10.000 négyzetméteren lévő kiállítók kínálata meggyőzte a látogatókat: 82 %-uk szívesen ajánlja másoknak is a vásárt, 49 % szerint a vásár jelentősége egyre nagyobb lesz.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn