Gödöllő, 2011. október 11. – Gödöllőn megnyílt a Coop és a Magyar Ízek Háza első közös üzlete. A kizárólag hazai termelőktől származó prémiumtermékeket a gödöllői Coop-bolton belül, 50 négyzetméteren kínálja a tisztán magyar tulajdonban lévő üzletlánc. A Coop Gazdasági Csoport kísérleti projektnek tartja a kezdeményezést, amelyet, ha sikeres lesz, a következő egy-másfél évben akár 60-80 bolt követhet.

A minőségi magyar élelmiszereket gyártó hazai kistermelőknek nyújt segítséget a piacra jutásban a Magyar Ízek Háza, amelynek termékei mostantól a Coop gödöllői boltjában is elérhetőek. A kizárólag magyar termelőktől, jobbára családi vállalkozásokból származó élelmiszereket „bolt a boltban” rendszerben, ötven négyzetméteren kínálja a Coop.

Mint Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója a Magyar Ízek Háza bemutató sajtótájékoztatóján, Gödöllőn elmondta, a kezdeményezést egy hosszú távú együttműködés kísérleti projektjének tartja a Coop. A fogyasztói visszajelzések függvényében a következő egy-másfél évben akár 60-80 nagyobb üzletükre is kiterjeszthetik majd, akár milliárdos piacot kínálva több száz, jórészt helyi vagy regionális piacot ellátni képes kistermelő számára.

„A Coop a legrégebbi hazai üzletláncként tudja, hogy a magyar gyártók képesek kiváló minőségű termékek előállítására. Ezt jelzi, hogy 80 százalékban magyar termékeket kínálunk üzleteinkben, de az idén hatodik éve megrendezett Coop Rally is ezekre kívánja felhívni a figyelmet” – tette hozzá Murányi László.

A Magyar Ízek Háza együttműködésben kialakított modell alkalmas arra, hogy kistermelőket kutasson fel és segítse a piacra jutásukat. Ezek a régi és új magyar termékek sokszor csak vásárokon voltak hozzáférhetők, most azonban – a minőségbiztosítási rendszer által garantált minőségben – tartósan bekerülnek a Coop kínálatába. Murányi László kiemelte: a következő hónapokban marketingtámogatást is kapnak a Magyar Ízek Házában kapható termékek.

A Magyar Ízek Háza első önálló üzlete egy éve működik a budapesti Csillagvár bevásárlóközpontban – mondta el Batternay Anita, az alapító Premium Hungaricum Kft. ügyvezető igazgatója. A tulajdonosok kétfajta célcsoportot céloztak meg – hangzott el: egyrészt a hagyományokhoz ragaszkodó, másrészt az egészséges életmódra ügyelő vásárlók számára kínálják összességében 2500 féle terméküket. Batternay Anita fontosnak tartotta azt is, hogy vásárlóik az átlagnál nagyobb értékű (átlagosan 2300-2500 forintos) kosárértékben vásárolnak, és 70 százalékuk törzsvásárlónak számít.

Fábián Zsolt gödöllői alpolgármester, Szabó István, a Pest megyei közgyűlés alelnöke és Vécsey László országgyűlési képviselő részvételével zajló sajtótájékoztatón a Vidékfejlesztési Minisztérium képviseletében Bognár Lajos élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár kiemelte: az elmúlt években a magyar fogyasztók is felismerték, mennyire fontos áldozni a hazai termékekre. Különösen, hogy a kitűnő minőségű magyar élelmiszerek nem feltétlenül megfizethetetlenek. „A Magyar Ízek Háza éppen arról vált híressé, hogy sikerült eloszlatnia azt a mítoszt, hogy ami jó minőségű és hazai, az bizonyosan drága is” – mondta a politikus. Hozzátette: a Coop-üzletlánc példamutató, nem csak azért mert termékkínálatának 80 százaléka magyar termék, de azért is, mert olyan kistelepüléseken is megtalálhatók boltjai, amelyekről a multinacionális bolthálózatok lemondtak.

Dúl Udóné, a Gödöllő Coop Zrt. vezérigazgatója elmondta: nem ez az első példája annak, hogy a magyar termékeket támogatja üzletük. A gödöllői kastély közelében működő boltban eddig is kínáltak az oda látogató turistáknak szánt hungarikumokat, az utóbbi időben pedig fontosnak tartották, hogy kistermelőktől származó termékeket forgalmazzanak. Ebben is találkoztak az elképzeléseik a Co-op Hungary Zrt-vel, így jöhetett létre a Magyar Ízek Háza, ahol a budapesti bolt választékából kiválasztott, 70 termelőtől származó, több mint 500 féle termék található meg.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn