A BASF közzétette továbbfejlesztett stratégiáját, amelynek célja, hogy a világ vezető vegyipari vállalataként megerősítse pozícióját. A „We create chemistry” stratégia részleteit Dr. Kurt Bock a BASF Igazgatótanácsának elnöke, Dr. Martin Brudermüller az Igazgatótanács elnökhelyettese, valamint Dr. Hans-Ulrich Engel pénzügyi vezető mutatta be a Ludwigshafenben megtartott sajtókonferencián.

Bock rámutatott, hogy az elmúlt évek sikeres stratégiájának köszönhetően érte el a nagyvállalat piacvezető pozícióját: „Ez az, amire építünk, és jelentősen hozzá fogunk járulni a népességnövekedéssel együtt járó igények kielégítéséhez.” A BASF figyeli a trendeket, amelyek egyfelől jelentős globális változásokat hoznak, másfelől viszont számos lehetőséget hordoznak. A világ vezető vegyipari vállalataként, a BASF rendkívül fontos szerepet játszhat az erőforrások megőrzésében, az egészséges és tápláló élelem biztosításában, valamint az emberek életminőségének javításában. „Összefoglaltuk, hogy nagyvállalatként milyen célt tűzzünk ki magunk elé: kémiát alkotunk a fenntartható fejlődés és a jövő érdekében” – nyilatkozta Dr. Kurt Bock a BASF Igazgatótanácsának elnöke.

A BASF jövedelmezően akar növekedni

A vállalat ambiciózus célokat tűzött ki maga elé. A BASF azzal kalkulál, hogy a világ vegyipari termelése 2020-ig gyorsabban fog nőni, mint a globális bruttó nemzeti termék (GDP). A vállalat éves átlagos 3 százalékos GDP-növekedésből indul ki, ami valamivel magasabb, mint amennyi az elmúlt egy évtizedben volt, a vegyipari termelés-növekedését pedig évi 4 százalékos átlaggal becsülik. A BASF arra törekszik, hogy növekedése további két százalékkal haladja meg a kalkulált globális vegyipari növekedést, és így 2020-ig elérje az éves átlagos 6 százalékot. A nagyvállalat célja, hogy 115 milliárd euró árbevételt és a jövedelmezőség további fokozásával 23 milliárd euró EBITDA* értéket érjen el 2020-ban.
*(kamatfizetés, adózás és értékcsökkenés levonása előtti eredmény)

A BASF értéket teremt egy vállalatként

A BASF csaknem minden iparág számára szállít termékeket és megoldásokat; portfóliója az olaj- és gázkitermeléstől kezdve, a vegyi anyagok forgalmazásán keresztül kiterjed egészen a rendszermegoldásokig. „Az összegyűjtött készségek és képességek tárháza az, ami kiemel bennünket versenytársaink közül: a bennünk rejlő innovativitás, a működési folyamatok kiválósága, a piaci know-how és az ügyfeleinkkel kialakított kapcsolat” – nyilatkozta Bock. „Egy vállalatként teremtünk értéket a meglévő erősségeink kombinációjával.”

Ennek keretében a BASF egyedülálló „Verbund” rendszere versenyképes előnyöket kínál. A vállalat tovább fogja fejleszteni ezt a kifinomult rendszert, amely magába foglalja a vásárlóközpontú gyártást és technológiát.

Innovációk a fenntartható jövőért

A vegyipar innovatív megoldásai egyre kevésbé alapulnak további kemikáliák fejlesztésén. Új anyagok és rendszermegoldások napjainkban már sokkal inkább a különböző tudományágakból származó know-how-k kombinációjából jönnek létre. „Az ilyen fajta fejlesztések előfeltétele egy átfogó portfólió és egy interdiszciplináris együttműködés megléte, valamint vevőink értékláncának megértése. Ezért portfóliónkat továbbra is a vevőközeli üzleti területek irányába fogjuk építeni” – magyarázta Brudermüller. A 2020. évi árbevételből 30 milliárd euró, illetve EBIDTA-ból 7 milliárd euró értéknek már azokból az innovációkból kell származnia, amelyek tíz évnél kevesebb ideje vannak a piacon.

Mindezen túlmenően a fenntarthatóság a növekedés és az értékalkotás fő hordozójává válik. A BASF vevői fenntartható termékeket és rendszermegoldásokat akarnak, munkatársaink pedig elvárják, hogy a BASF szilárdan integrálja a fenntarthatóságot a vállalati hétköznapokba. Martin Brudermüller az Igazgatótanács elnökhelyettese hozzátette: „A fenntarthatóság csak még több innováción keresztül érhető el, és ehhez a kémiai tudás nélkülözhetetlen.”

Az üzleti tevékenység kiépítése a növekedési piacokon

A BASF feltörekvő piacok forgalmából származó árbevétele az elmúlt tíz év során csaknem megháromszorozódott és 2010-ben már a (gáz és olajipari üzletág nélkül számított) teljes árbevétel harmadát tette ki. 2020-ra a vállalat a mai feltörekvő piacok 45 százalékos árbevételi hányadával számol. 2011 és 2020 között a BASF 30 és 35 milliárd euró közötti beruházásokat tervez állóeszközökben, ennek több mint egy harmadát a feltörekvő országokban. „Már ma is vezető pozícióval és gyorsan növekvő üzleti tevékenységgel rendelkezünk a feltörekvő országokban, de ezeket még tovább fogjuk erősíteni” –nyilatkozta Dr. Kurt Bock.

Stabil és részvényes központú pénzügyi stratégia

A BASF pénzügyi stratégiája a jövőben is meg fog felelni azoknak a követelményeknek, amelyeket a stabil „A” kritérium támaszt. „Ehhez hozzá tartozik ambiciózus osztalékpolitikánk és a saját részvény visszavásárlás lehetősége is.” – hangsúlyozta Dr. Hans-Ulrich Engel, a vegyipari nagyvállalat pénzügyi vezetője. A versenyképesség és a jövedelmezőség fokozásához hozzá kell járulnia az új stratégiai kiválósági programnak (STEP), amely a 2015-ös esztendő végéig 1 milliárd euróval fog hozzájárulni az eredményhez.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn