• A BASF Növényvédelmi üzletágának eladásai 75%-kal nőttek az elmúlt tíz évben.

  • Az innovációs csatornából kikerülő újdonságok eladási csúcsa a 2015–2025 közötti időszakban akár 3 milliárd euró is lehet

  • A folyamatos üzleti sikert a termelőközpontú megoldások támogatják

Ludwigshafen, Németország – szeptember 6. – „Erős piaci pozíciónknak köszönhetően olyan megoldásokat kínálunk a termelőknek, amelyek kielégítik speciális igényeiket” – mondta Markus Heldt, a BASF növényvédelmi üzletágának elnöke a mai napon Ludwigshafenben tartott sajtótájékoztatón. „Portfóliónk, csatornánk, gyors alkalmazkodóképességünk és a gazdák igényeinek ismerete szilárd pozíciót biztosít számunkra a piaci versenyben. Az agrokémiai piac folyamatosan átalakul, mi pedig aktívan keressük az egyesülési törekvésekből adódó lehetőségeket annak érdekében, hogy növelhessük befolyásunkat és még több értéket kínálhassunk” – nyilatkozta Heldt. Az eseményen a vállalat bemutatta legújabb innovációit, valamint növekedési stratégiáját a jövőre nézve, ezenkívül a mezőgazdaságban jelenleg zajló átalakulásokat és kihívásokat is megvitatták.

A jelenlegi makrogazdasági környezet változékonysága ellenére a mezőgazdasági piac vonzereje mit sem csökkent. Az élelmiszergyártásban a minőségi és mennyiségi növekedést megkövetelő globális trendek változatlanok. „A gazdáknak nem lesz könnyű dolguk, ha egy növekvő, egyre tehetősebb és magasabb igényszintű népességet akarnak ellátni élelemmel – a miénkhez hasonló új technológiák iránt továbbra is magas lesz a kereslet” – nyilatkozta Heldt. Annak érdekében, hogy a gazdáknak a legtöbbet nyújthassa és növekedhessen is a piacon, a BASF továbbra is sokat fektet a kutatás-fejlesztésbe, tovább erősíti innovációs csatornáját és partneri kapcsolatokat alakít ki az új technológiák fejlesztésének felgyorsítására. „Növelni fogjuk globális befolyásunkat, ugyanakkor bebiztosítjuk vállalatunk jövedelmezőségét és hosszú távú sikerét. Hisszük, hogy nemcsak a méret, hanem az ügyfélközpontúság és az alkalmazkodóképesség is kulcsfontosságú a jövőbeni üzleti növekedéshez, hiszen a termelők igényei gyorsan változnak” – folytatta Heldt.

A BASF jelenlegi növényvédelmi innovációs csatornájában minden területen várhatók újdonságok – a fejlesztések előrehaladott fázisban. A vállalat tervei szerint a 2015 és 2025 között piacra kerülő növényvédő termékek eladási értéke a 3 milliárd eurót is elérheti.

Erre jó példa a vállalat egyik legújabb gombaölő szer hatóanyaga, a Xemium® (fluxapiroxád), mely különleges, vizes (hidrofil) és zsíros (lipofil) környezethez is igazodó molekulaszerkezete révén teljesen egyedi hatásmóddal rendelkezik.

A magyar piacon három új termékben is elérhető lesz a 2017-18-as évben: árpában, a Priaxor®-ban, szőlőben és almában a Sercadis®1-ban illetve a teljesen új növényvédelmi megoldást kínáló Systiva®-ban. Utóbbi egy olyan különleges lombvédelmi megoldás az árpabetegségek ellen, melyet még a vetés előtt a vetőmagra kell felvinni csávázással.

Szintén újdonság a fungicidek körében, a Revysol®, amely innovációra már sürgősen szükség volt, és amelynek kulcsszerepet szánnak a betegség- és rezisztenciakezelésben a 2018/19-es idénytől kezdve. Ez a növényvédő szer, amely jelenleg engedélyezés alatt áll az európai hatóságoknál, kiemelkedő biológiai tulajdonságokkal büszkélkedhet egy sor kórokozóval szemben, ezenkívül szabályozás szempontjából is kedvező a profilja.

Növényvédelmi üzletágunk nagyon sikeres volt az elmúlt években, és nagyban hozzájárult a BASF nyereségességéhez” – mondta Dr. Harald Schwager, a BASF SE ügyvezető igazgatói tanácsának tagja. „Az elmúlt évtizedben az üzletág eladásai 3,3 milliárd euróról 5,8 milliárdra nőttek, ami 75%-os növekedést jelent. Ez a kiemelkedő teljesítmény is azt mutatja, hogy betartjuk az ígéreteinket.” Az eladások mind a földrajzi régiók, mind a termékek tekintetében kiegyensúlyozottan növekedtek. Az üzletág kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti átlagos eredményének (EBITDA) 25%-os növekedése ugyanezen időszak alatt élvonalbeli teljesítmény az agrokémiai iparágban. „Ez igazolja a növényvédelmi üzletág fontosságát és hozzájárulását a BASF Csoport sikeréhez” – folytatta Schwager.

A vállalat folyamatosan arra törekszik, hogy bővítse hagyományos növényvédelmi megoldásait annak érdekében, hogy átadhassa a gazdáknak a legújabb technológiai vívmányokat. A MaglisTM például a BASF legjelentősebb vívmánya a digitális gazdálkodás területén. Ezen a 2016 elején indult digitális felületen található eszközök vadonatúj tippekkel és pontos információkkal támogatják a gazdákat tevékenységük során. A MaglisTM segítségével a gazdák összegyűjthetnek, értelmezhetnek és nyomon követhetnek egy sor, növényekkel kapcsolatos adatot, hogy minél jobb döntéseket hozhassanak a növénytermesztésben és eladásban.

A kémiai és biológiai szakértelem ötvözéséből származó fejlesztési megoldások képezik a BASF növekedési stratégiájának másik fontos fókuszpontját. A vállalat egyike azon keveseknek, amelyek többek között biológiai és kémiai anyagokat egyaránt tartalmazó vetőmagkezelő termékeket gyártanak. A biológiai megoldásokba, például a természetben is előforduló organizmusokba és növényi kivonatokba történő befektetések számos előnyt nyújtanak a gazdáknak, például alternatív eljárásokat, amelyekkel növelhető a rezisztenciakezelés hatásfoka. A divízió központjában, Limburgerhofban nemrég megnyílt, biológiai és vetőmagokkal kapcsolatos megoldásokra szakosodott új kutatás-fejlesztési központnak köszönhetően még jobban felgyorsulhat az új termékek fejlesztése ezeken a területeken.

A 2016-os év hátralevő részére nézve a BASF továbbra is változékony mezőgazdasági piaccal és kihívásokkal teli üzleti környezettel számol. A jelenlegi fejlesztések alapján a növényvédelmi üzletág 2016-ban is törekszik a 2015-ös jövedelmezőségi szint elérésére. „Termelőközpontú értékesítést végzünk. Az értékesítést még nagyobb erőbedobással végezzük, amit új termékekkel és készítményekkel is fokozunk” – nyilatkozta Schwager. „A változások új lehetőségeket hoznak az üzleti növekedésre és arra, hogy elkülönüljünk versenytársainktól. Büszkeséggel tekintünk vissza a BASF százötvenéves örökségére, az ez idő alatt elért eredményekre, amelyek igazi áttörést hoztak a piacon a gazdák számára. Ennél is fontosabb, hogy előre tekintsünk és valódi részesei legyünk ennek az iparágvezető csapatnak, amely alakítja, és előre viszi a modern mezőgazdaság jövőjét” – folytatta Schwager.


1 engedélyezés alatt