A ’70-es évek közepén a Rába MVG. és a Vörös Csillag Traktorgyár fúzióját követően befejeződött a hazai univerzális traktorok előállítása, és a gyáregység profilja a nehéz traktorok előállításának irányába (Rába-Steiger) mozdult el. Akkoriban rohamosan fejlődő mezőgazdaságunkban hirtelen nagy űr támadt a középnehéz, illetve nehéz univerzális traktorok piacán, mivel a korábban beharangozott szocialista típusok (T-150/K, Zetor-12045) behozatala nagyon nehézkesen indult meg. Csak a tengerentúli erőgépek évenkénti, korlátozott számú beszerzése enyhített valamit a helyzeten. A leendő traktor főbb jellemzőit meghatározandó – az MGI és a MEFI szakembereinek közreműködésével – tervtanulmány készült, amelyben olyan elvárásoknak kellett megfelelnie, amik elég nehéz helyzet elé állították a Rába közúti járműszerkesztési, kísérleti és vizsgálati osztályának mérnökeit (első és hátsó hidraulikafelfüggesztés/TLT-hajtás, osztott munkagépcsoportok kétirányú üzemeletetése, különböző kormányzási módok).

tovább

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn