A BalatonBor után több régiós bormárka is alakulhat

Minden eddiginél több, 28 észak- és dél-balatoni pincészet részvételével készült el a régió közösségi bormárkája, a BalatonBor harmadik évjárata. Más borvidékeken is körvonalazódik ehhez hasonló összefogás.

A BalatonBor 2016-ban debütált a régió vezető pincészeteit és éttermeit tömörítő Balatoni Kör és a Rizling Generáció borszakmai összefogás közös kezdeményezéseként. A koncepció lényege, hogy az előírt feltételeknek megfelelő, és a vakkóstoló próbáját kiálló balatoni pincészetek olaszrizlingjei egységes dizájnnal ellátott palackokban, közös brand alatt, de saját néven jelennek meg a piacon.

Laposa Bence, a Balatoni Kör elnöke a 2017-es évjárat április 26-i budapesti bemutatóján hangsúlyozta, hogy az összefogást szimbolizáló termék a Balaton körül gazdálkodók piaci helyzetének javítását, hosszú távon pedig az integrátori rendszer előmozdítását, a balatoni szőlők megújítását és stabil piacok kiépítését célozza. A BalatonBor harmadik évjáratához csatlakozni kívánó pincészetek tételeit úgynevezett origó rendszerű vakkóstolón bírálták el, így idén 28 termelő vehet részt a kezdeményezésben: ők összesen 60 ezer palack BalatonBorral jelennek meg a piacon csütörtöktől.

Dobosi Győző, a Rizling Generáció tagja hozzátette, hogy a következő termékkategória a szűkebb balatoni termőhelyek karakterét bemutató hegyborokkal jön létre, aminek előkészületei már folyamatban vannak.

Kardos Gábor, a Balatoni Kör szóvivője felhívta a figyelmet az összefogás által először megjelentetett térképre, ami a Balaton körüli minőségi éttermeket, borászatokat, bisztrókat gyűjti össze.

Más borvidékeken is körvonalazódik a BalatonBorhoz hasonló összefogás: Villányban már megjelent a RedY bisztróbor, és egyeztetések zajlanak az EgerBor koncepciójával kapcsolatban is.

Forrás: NAK / MTI